losing the ground under our feet


Tack vare tidningsrubriker som rullar på olika sidor på internet, eftersom jag ALDRIG läser tidningar, hörde jag om vad som har hänt i Centralamerika i tisdags. En enorm grop hade bildats i marken, 30 m i diametern och 60 m djupt, som hade svalt ett helt trevånings-hus med människor inuti. Orsaken till att händelsen tros vara det lerskred som orsakats av stormarna som har härjat men herregud, ett hål i marken? Om det hade varit nära kusten kan man ju kanske ha mer förståelse att marken bara försvinner under fötterna men mitt inne i staden, ja herregud..Jag tycker att det är hemskt och självklart kopplar jag det direkt till katastof-filmer som 2012 till exempel. Vad kommer hända här näst och ska man konstant behöva oroa sig för att bokstavligt försvinna från jordens yta? Huvva..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0