Afternoon tea

Åh, för varje dag längtar jag bara mer och mer efter min och mammas London-resa! Kan bero på att jag hela tiden sitter och söker museer, fik, resturanger och sevärdheter kanske? Som mamma sa, efter att jag hade rabblat upp ca 1000 rasturanger och fik jag ville gå till, ska vi bara till London för att äta? Hehe, ja? Jag kommer att rulla ombord på planet när vi ska hem, skämt åsido. Nej, men det finns så otroligt mycket jag vill göra där att det inte känns som att tiden kommer att räcka till! Jag och mamma har i alla fall suttit och kollat på internet efter ställen där man kan ta sig en Afternoon tea. Det var riktigt tidskrävande kan jag säga för ja vi kanske var lite petiga..Det lät ungefär såhär: Nej, inte den den var alldeles för modern. Nej, inte den det såg inge gott ut. Nej, inte den, den hade inte trevånings-fat. Ja, så höll det på ända tills vi hittade rätt. Ett hotell som hette Fortnum & Mason vid Piccadilly Circus, ganska nära vårat eget hotell. Åh, jag bara längtar! Jag, kommer sitta där i timmar och bara äta upp allt dom har, och lite till.  


Afternoon Tea at St James Restaurant

Menyn:

Fortnum’s Classic Afternoon Tea
Selection of Canapés, Finger Sandwiches and Rolls:
Corn Fed Chicken, Rocket, Wholegrain Mustard Mayonnaise on Granary Bread
Cucumber, Cream Cheese & Watercress on White Bread
Oak Smoked Salmon & Lemon Butter on Wholemeal Bread
Free Range Egg & Cress Bridge Roll
Cornish Crab & Avocado on Dill & Mustard Bread

Fortnum’s Plain and Fruit Scones
served with Somerset Clotted Cream and your choice of Fortnum & Mason Preserve:
Apricot, Lemon Curd, Raspberry,Strawberry, Wild Blueberry
Mango & Passion Fruit Loaf,
Raspberry Jam Biscuits, Madeleines
Choice of Afternoon Tea Cakes from our Tray
Served with your choice of
Fortnum’s Classic Blend Tea.

Kanske lite champange till, mamma? ;)
MUMS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0