Mannequin

Självklart har hösten sin tjusning med att sitta i mörkret med tända ljus och äntligen få ta fram dom där härliga stora halsdukarna men nog var det skönt att ligga och steka på en strand istället för att gå runt och frysa. Det är som typiskt att sommaren inte hade kunnat vara lite längre. Dagen har jag spenderat tittandes på vinterjackor, tjocka, stickade tröjor och styckat stackars, oskyldiga provdockor! Nej, så brutalt var det verkligen inte men lite dåligt samvete fick jag då butiksbiträdet började plocka av armar och händer på den lilla dockan för att jag skulle få en kofta i den sista storleken S. Jag kunde nästan höra hur den skrek -Neeeej! men handen uppvinklad som om den försökte ta tag i någonting, huvva, eller så är det bara jag som har livlig fantasi kanske. Den superfina stickade koftan fick i alla fall följa med mig hem och den kan ni få se imorgon för nu är det dags för Desperate Housewives och sen sängen!

 

Sovgott på er!

Kram Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0