Tidsfördriv

Huvva vad veckorna susar förbi, innan vi vet ordet av det har det väl blivit julafton igen! Nej, det hoppas jag verkligen inte faktiskt. Jag läste i den här pejlingen eller vad det nu heter i tidningen för någon dag sedan där frågan var om man längtade till sommaren, alla hade svarat ja! Men är det så konstigt egentligen, kom igen sommaren- enligt mig världens bästa årstid tillsammans med hösten och vårsommaren. En gubbe hade svarat att ju äldre man blir desto mer ogillar, jag ska inte säga hatar, man vintern och det ligger någonting i det. När jag var mindre kunde jag vara ute från tidig morgon tills mina föräldrar bokstavligt drog in mig, man märkte inte att det började skymma för att man var så uppe i lekarna. Ja, jag har många fina minnen från de tiderna bland annat en fin "is-utställning" där vi hade samlat isbitar från hela hertsön i princip och placerat så fint på gården.
När vi tog sönder ett stuprör för att vi ville ha ut isen- ja ni kanske märker att jag var väldigt förtjust i isbitar när jag var liten och ja ibland kanske det gick lite för långt. På något sätt uppskattade man de små sakerna mer när man var mindre för hur många har inte kunnat leka i timmar med en och samma sak utan att tröttna?
Även fast i alla fall jag har blivit något mer rastlös med åren kan jag fortfarande ofta göra saker under en längre tid utan att bli less, som att sticka! Kalla mig gammal men det är så kul! Fast ja, man kan ju hitta på mycket med två stickor och en påbörjad halsduk, inte bara sitta och sticka på den. Kolla bara här nedan, inspireras! ;)




Åh, det är så kul att leka med kameran!


Kommentarer
Postat av: JenniferSöderström

tiden går alldeles för fort!! =/

2010-02-05 @ 01:11:02
URL: http://jennifergracesoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0