Det är inte lätt..

När jag stod och väntade på bussen efter träningen kom en VÄLDIGT påverkad gubbe fram till mig och började i princip dra hela sin livshistoria, lät ungefär såhär:

Gubben (ca 40 år): Hej på dig, du var gullig, söt oj oj oj (sluddrar rejält).
Jag: ...
Gubben: Hurrdu, du är inte min komips (stod en bit längre bort och höll på att irritera någon yngre kille), är han inte JÄTTE FULL?!
Jag: Kanske det...
Gubben: Men söta var inte sådär, var inte sur på mig jag har inte gjort något.
Jag: ...
Gubben: Vet du jag har en dotter ungefär lika gammal som dig...tror jag...jag är född 69 och hon kom någon gång. Hur gammal är hon då? (kliar sig i huvudet)
Jag: Ja, inte vet jag...
Gubben: Vet du, när jag var yngre, när vi var raggare och söp brukade vi åka bil här och slå på folk. Det var inte bra, man ska inte slå, och nu är min kompis jätte full! Ser du?
Jag: Jasså...
Gubben: Du vet att jag inte tänker...var inte sur då gulle jag har inte gjort något!
Jag: ...
Gubben: Nej, nu måste jag hålla koll på min kompis för han är SÅ FULL! Du ska ha det bra, sköt om dig!
Jag: Mmm, desamma...

Ja, jag vet inte vad jag tycker är värst att han tycks ha druckit alldeles för mycket hela sitt liv eller att han inte kommer ihåg varken vad hans egen (om han nu hade någon) dotter heter eller hur gammal hon är..Tragiskt tycker jag, riktigt tragiskt...


Kommentarer
Postat av: felicia - livet utan min mamma.

jag hatar fyllegubbar!

2010-04-20 @ 15:06:34
URL: http://filiica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0